15%20%D9%85%D9%87%D8%A7%D8%B1%D8%AA%E2%80%8C%E2%80%8C%E2%80%8C%20%D8%A7%D8%B1%D8%AA%D8%A8%D8%A7%D8%B7%DB%8C%20%DA%A9%D9%87%20%D8%A8%D8%B1%D8%A7%DB%8C%20%D9%85%D9%88%D9%81%D9%82%DB%8C%D8%AA%20%D8%B4%D8%BA%D9%84%DB%8C%20%D9%86%DB%8C%D8%A7%D8%B2%20%D8%AF%D8%A7%D8%B1%DB%8C%D8%AF.jpg)
موفقیت شغلی و 10 نکته برای تدبیر کار شما
وقتی از دانشگاه فارغالتحصیل میشوید و شغل پیدا میکنید، نگرانی بعدی شما موفقیت در کار و حرفهای است که انتخاب میکنید. با توجه به رقابتی شدن دنیای امروز، دانستن این موضوع بر همهی ما واجب است که داشتن عملکرد حرفهای خوب و پیشرفت شغلی از هر زمان دیگری اهمیت بیشتری پیدا کرده است. در این مقاله 10 توصیه مهم برای رسیدن به موفقیت در کار را معرفی میکنیم.
حتما بخوانید: چگونه خودمان را نسبت به حرف مردم بی توجه کنیم؟
حتما بخوانید: 10 عادت روزانه که سلامتی شما را تهدید میکند
برای موفقیت در کار باید مشتاق یادگیری باشید. فرقی نمیکند در کدام دانشگاه تحصیل کردهاید یا چه نمرههایی گرفتهاید؛ چون زندگی حرفهای با دانشگاه تفاوت بسیار زیادی دارد. هر روز آمادگی پرسیدن یک میلیون سؤال را درمورد کارهایی که انجام میدهید، داشته باشید. شاید روزها طول بکشد تا بر انجام وظایف خود در شغل جدیدتان تسلط پیدا کنید، پس به مدیران نشان بدهید که قابلیت بهبود و اصلاح خود را دارید، به همهچیز توجه میکنید و همیشه مشتاق یادگیری چیزهای جدید هستید.
حتما بخوانید: چگونه صحبت را با غریبه ها شروع کنیم؟
حتما بخوانید: چگونه همیشه شاد باشیم؟
6. برای موفقیت در کار ،اهدافی را برای خود مشخص کنید
فراموش نکنید که شما برای «سخت کار کردن» یا «مشغول بودن» حقوق نمیگیرید. در پایان روز آنچه برای کارفرمای شما اهمیت دارد، این است که شما چه کمکی به تحقق اهداف و
رسالت کوتاه مدت و بلندمدت شرکت کردهاید. بنابراین همیشه بهیاد داشته باشید که شما برای کمک در رسیدن به هدف مشخصی حقوق میگیرید که بهطور چشمگیری بر عملکرد، رسالت
و چشمانداز کلی شرکت تأثیر میگذارند. در هر کجای نردبان شرکت که قرار داشته باشید، نگرش و ذهنیت هدفگرا به شما کمک میکند تا به موفقیت شغلی برسید.
7. برای موفقیت در کار ،حرف نزنید، عمل کنید
حتما بخوانید: نشانه های برخورد با افراد سخت گیر و روش برخورد با آنها
این اصل را همواره در تعاملات و رفتارهای خود در محل کار به خاطر داشته باشید که ارزش عمل کردن بیشتر از صرفا حرف زدن است. بهجای لاف زدن درمورد کارهایی که میتوانید انجام بدهید (و سپس انجام ندادن آنها) در عمل به مدیران نشان دهید که چه تواناییهایی دارید.
8. برای موفقیت در کار ،اعتماد دیگران را بهدست بیاورید
جلب اعتماد دیگران یکی از مهمترین نکات برای موفقیت هنگام پذیرفتن شغل جدید است. این طور به قضیه نگاه کنید که هر چقدر سریعتر اعتماد رئیستان را به خود جلب کنید، او نیز نگرانیهای کمتری خواهد داشت و میتواند برای تمرکز بر سایر موضوعات و مسائل مهم، زمان بیشتری داشته باشد. اگر رئیس، شما را فرد مطمئنی بداند، وظایف بیشتری را به شما محول میکند. همیشه به مهلتهای مشخص شده برای انجام کارها پایبند باشید و کارها را به موقع تمام کنید و به قولهایتان عمل کنید. عمل به تمام تعهداتتان (هرچقدر هم که دشوار بهنظر برسد)، بهویژه در اوایل ارتباط با رئیستان، بسیار مهم است.
9. راه حل ارائه دهید
هر کارمندی میتواند مشکلات خود را مشکلات مدیر خود بداند، ولی شما باید ارائه دهندهی راهحل باشید نه ایجاد کنندهی مشکل. کارمندان عالی کسانی هستند که مشکلات را حل میکنند. اگر درمورد مشکلی که مربوط به کار یا ادارهی شماست، اختیارات لازم برای دادن حکم و رأی نهایی را ندارید، میتوانید راهحلهایی به رئیس خود پیشنهاد دهید و تا جایی که میتوانید و از صمیم قلب برای حل آن مشکل تلاش کنید.
10. برای موفقیت در کار ،مهربان و دلسوز باشید
برای اینکه به عنوان کارمند خوب و نمونهای شناخته شوید، باید دلسوز باشید و این مسئله را درک کنید که مدیران و همکارانتان تمام تلاش خود را میکنند. بد اخلاقی و شکایت همیشگی از اینکه چقدر کار میکنید، هیچ فایدهای نخواهد داشت. در پایان روز، هر کسی وظایف خود را که بابتش حقوق میگیرد، انجام خواهد داد.
حرف آخر
بسیاری از این ویژگیها و رفتارهایی که در موفقیت شغلی شما مؤثر هستند، در رهبران بزرگ نیز وجود دارند. با درنظر داشتن این 10 نکتهی مهم برایموفقیت در کار میتوانید در مسیر رسیدن به بزرگی و عظمت واقعی قرار بگیرید و به اهداف شغلی نهایی خود برسید.
منبع : topresume